torsdag 3 februari 2011

Halka!

Se upp alla som ska gå ut. Vilken vansinnig halka det är, rena blankisen. Jag gick till och från dagis med sonen idag (som vanligt) och den trippen brukar ta mig max 30 minuter inklusive överlämning. Idag tog det nästan en timme innan jag var hemma igen! Jag var tvungen att försiktigt, försiktigt slira och halka mig fram på glashala trottoarer och vägbanor, trippandes för att inte drutta på ändan. Jag var nära att gå ner i spagat/split ett par gånger och det hade ju varit en syn för gudar. Ligga där på gatan med spräckta ljumskar är varken skönt eller barnvänligt (pga svordomar) ...

Nu fasar jag bara för hämtningen. Hur i all sin dar ska jag ta mig dit och hem igen utan spräckta ljumskar?!

4 kommentarer:

Sofie B-C sa...

Åh, ta det försiktigt! Här har snön smält och grannen påstod sig ha skymtat en påskliljeknopp. Stort tack för den fina utnämningen, nedan -det gjorde mig jätteglad! Ska strax följa upp den!

Perny sa...

Jag ses nog som lat tror jag för jag har lämnat och hämtat dottern med bilen nu när det är så otäckt halt. Det är lättare att hålla balansen med fyra fasta hjul än med två ben.

När blankisen försvinner då går vi igen.

Ebba Range sa...

Broddar - kan det vara nåt? Skulle inte ta mig många meter utan dem med en hund som vräker sig ut i kopplet vid ljuva tikdofter som kommer fram ännu mer när det är barmark här o var.
Hoppas du kommit hem hel o hållen igen:-) Kram Ebba

Ninas skrivarlya sa...

Sofie B-C: Åh vad ljuvligt med påskliljor! LÄngtar verkligen tills de kommer upp här också.

Perny: JAg övervägde att ta bilen nu på em, men det hade smält på så bra så det gick ganska bra att gå ändå. :)

Ebba: Jodå, jag har tänkt både en och två gånger att köpa broddar eftersom de varken plogar eller sandar ordentligt här på min sida av stan. ;) Kram