torsdag 6 januari 2011

KLAR!

Novellen blev klar inatt kl 01.15! Jag skrev och skrev och skrev... Satt som i trance. Först tänkte jag gå och lägga mig eftersom jag var så trött och slut, men så kunde jag inte sluta. Hade jag lagt av skrivandet så hade jag tappat känslan och det kanske inte hade blivit lika bra. Eller så hade det blivit bättre?! Vem vet. Men jag ville göra klart när jag ändå höll på och hade känslan i kroppen och hela storyn i huvudet. Jag var rädd att jag skulle tappa bort både känsla och story om jag lade av så det var lika bra att skriva på och göra den färdig.

Ca 20 000 tecken blev det, och nu ska jag ta och redigera den innan jag skickar in den imorgon så den kommer in i tid.

Härligt! Och tack alla fina ni för all pepp!

6 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

Wohoo! Nu har jag en rival ;)

Ninas skrivarlya sa...

Hehe... DET tror jag inte. Jag har nog inte en chans.

Anette sa...

hahaha...lycka till på dig. spännande.....

kramar @nette

Ninas skrivarlya sa...

Tack @nette. Nu är vi flera som ska vara nervösa ett tag! :)

Kram

Anneli Stålberg sa...

Grattis, jag visste att du skulle klara det :)

Ninas skrivarlya sa...

Tack Anneli! :) Synd att du inte hann skriva du också.