onsdag 26 januari 2011

Bilderboksmanusen nästan klara


Håller på att leta bokförlag till mina två bilderböcker som nu börjar bli klara. Men så började jag undra om jag kan skicka in båda två samtidigt eller inte. Det ena manuset riktar sig mer till barn 0-3 år och det andra för barn 3-6 år ungefär. Har mailat ett par förlag för att höra hur de vill ha det, och det ena förlaget fick jag svar från nästan direkt att jag kan skicka in båda två.

Så det lutar väl åt att jag ska ta och färdigställa dem och skicka in ASAP. Och så ska man skriva nytt följebrev... Hmm... Ett angenämt problem får jag väl säga trots allt.

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Det är precis samma läge för mig. Följebrevet är färdigt och jag hoppas kunna skicka i morgon :)
Lycka till med dina barnboksmanus och det jobbiga följebrevet!

Cattis sa...

oh, så spännande med två barnböcker...

lycka till

kramkram

www.malinrocaahlgren.com sa...

Det gör jag alltid. Inga problem (i a f har ingen sagt något efteråt om det.)