lördag 22 januari 2011

Lördag

Efter ytterligare en dag i mammas lägenhet (har ni hört det förr???) med slipning, spackling, målning, tapetsering och och och... så håller jag på att krackelera. Fy vad trött jag är. Så trött på lägenheten och så less på renovering... Vi hade tänkt att renovera klart dotterns rum (lite småpyssel kvar där) och börja renovera sonens rum när lägenheten var såld och klar. Men känns det lockande nu?! NEJ! Jag vill nog inte se åt en rulle maskeringstejp eller en spackelspade eller ett färgtråg det närmsta... halvåret eller så. ;) Fast jag vet att vi så klart kommer att renovera rummen, men det känns SÅÅÅÅ inspirerande att tänka på det nu. NOT!

Men nu tar jag och återvänder in i min 1700-talsvärld ett tag till innan läggdags.

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Hoppas att du hade en trevlig stund i din 1700-talstid :)

www.malinrocaahlgren.com sa...

Skönt att kunna fly till sina egna världar man skapar :)

Annika, Bokplantan sa...

Det är ju en sak att renovera hemma hos sig själv, då får man ju i alla fall nytta av det sedan. Måste vara trist att hålla på i en lägenhet som ni inte ska bo i.