tisdag 7 maj 2013

Men hej sommaren!

Idag kom en kär bekant på besök igen. Sommaren! Vilken dag det var. +21 grader när jag kom hem från jobbet. Kan ju inte bli bättre. Det firade vi med en liten picknick i trädgården med varsin sallad till maken och mig, och en pizzaslice till sonen. Så himla mysigt.
Kräftstjärtsallad med ägg, avocado, oliver och en klick majonnäs (som inte kom med på bilden). Herregud så gott!

Att få sätta fötterna i gräset... det är helt underbart. Vilken sommarfeeling.

En ljuvlig sommarhimmel.

Maken gick iväg på föräldramöte på sonens skola och sonen och jag låg kvar på filten och myste i solskenet.

På kvällen tog jag min kvällspromenad och det var så skönt att gå ute, och så vackert när solen gick ner över hustaken.

Och Annika: jag började läsa din bok idag på tunnelbanan. Höll på att missa min station... :)

1 kommentar:

Åsa Hellberg sa...

Ibland slår trädgård allt annat.