lördag 18 maj 2013

Heja Sverige!

Jag älskar hockey! Det kommer från min pappa som var hockeytokig och vi satt alltid och kollade på hockey på tv tillsammans och han lärde mig alla regler och hur spelet fungerar. Min mamma satt också och var väldigt inne i matcherna och vrålade "Men skjut då!". Fast det ville hon inte erkänna att hon var så engagerad. Hehe. Det intresset har följt med, och "mitt" lag är Timrå Red Eagles eftersom det är där jag är uppväxt.


Förra helgen var vi på hockey och såg Sverige spela mot Slovenien. Ingen höjdarmatch kanske, men det var roligt att se live. Man får ju passa på när det är VM i Sverige. Dessutom var vi ju tvungna att inviga dotterns engelske pojkvän i hockeyns värld. Han blev utrustad med Sverigetröja, hatt och flagga och han tyckte det var en rolig upplevelse. Jag fick ett krull-hår i svenska färger som man kan se på bilden nedan. Snyggt va? Eller inte... Haha! Kul var det i alla fall och det är ju det viktigaste.
















Idag får vi sitta i soffan och se matchen mellan Sverige och Finland. En härlig kamp än så länge. Nu dags för andra perioden...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jobb hindrade mig att se semifinalen men finalen kan jag se. Det blir spännande!

Ninas skrivarlya sa...

Helena: nu sitter vi i soffan och hejar!!! :)