torsdag 15 juli 2010

Anticimex - var god dröj ...


Jag hatar getingar! Verkligen hatar! Inte nog med att de är fula och störande, de är farliga också. Om de kommer i stor mängd, eller om man är överkänslig vill säga. Tack gode Gud att jag aldrig har blivit stucken av en geting någonsin! Konstigt eller hur? Men jag är livrädd att bli stucken så jag ser noga upp var jag sätter fötterna.

När jag var ung hade vi hus i södra Spanien där vi bodde på somrarna, och vid poolen där fanns det hur mycket getingar som helst som sökte vätska i värmen. Varenda unge (och vuxen med för den delen) stack sig i fötterna på dessa odjur. Alla utom jag. Jag lyckades undvika dem jämt.

Nu har vi - vad vi tror - 3 bon på vinden eftersom de tar sig in under taket på 3 olika ställen, och dessutom ett bo under spireabusken. Det märkte jag en dag när jag klippte gräsmattan och körde in gräsklipparen under busken. Då vällde det ut getingar därifrån. Brrr... Vi fick höra att ättikssprit på en trasa är bra att skrämma bort dem med, men inte har det hjälpt. De är lika många ändå. Usch.

Att ringa Anticimex är näst intill omöjligt just nu. Det är så stor belastning så det går inte ens att komma fram till telefonkön, och har man tur att komma fram till telefonkön så har man plats 54, och blir sedan bortkopplad när man har plats nummer 6 efter typ en halvtimme i kön. Blir man glad då eller?! Nej det blir man inte kan jag upplysa om. Suck! Vi har försökt maila dem också, men de ringer inte tillbaka. Vad hopplöst det känns...

Såg just precis en geting som kröp på golvet mellan mina fötter! Isak satt precis bredvid så det var bara att ryta åt honom att flytta sig och springa och hämta den elektriska getingdödaren och sedan grilla det där f*nskapet. Halleluja för den elektriska getingdödaren!

Vad var Guds mening med de här odjuren egentligen?! De är ju inte till nytta för någon. Det fanns nog ingen ångervecka på den tiden då han skapade dem och såg att det inte var gott... Men kan man inte dra tillbaka något man gjort och sett att det inte var till gagn för någon? Snälla Gud... ta bort getingarna från faunan! De behövs inte. Jag lovar ...

Inga kommentarer: