tisdag 17 maj 2011

Så ohyggligt trött i ögonen

Jag vet inte vad det är, men jag är så ohyggligt trött i ögonen och det har jag varit de sista dagarna. Jättejobbigt. Det känns som om de ständigt är överansträngda, grusiga och "ömma". Det är verkligen dags att gå till optikern nu tror jag, för mina glasögon är inte bra och det är nog därför som mina ögon börjar protestera. Men än har jag inte råd, jag måste vänta tills allt är klart med mammas lägenhet så vi kan få ut pengarna. Men snart så... Fram till dess så får jag väl försöka stå ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog pollen som ställer till det i ögonen. Även om man inte är allergisk så kan man bli besvärad av det. Testa lite ögondroppar eller antihistamintablett. Kram Kaiza

Åsa Hellberg sa...

Jag har ögondroppar jag använder när det blir trött och grusigt för mig, funkar som "extra" tårvätska.

Ninas skrivarlya sa...

Kaiza: Jag fick faktiskt höra från en ögonläkare för några år sedan att hon trodde att jag var allergisk mot pollen! Det är egentligen inget jag har märkt av utom vissa år när det är mycket pollen, och det verkar det vara i år. Ska nog ta och köpa ögondroppar. Har testat antihistamin men det hjälpte föga...

Åsa: Ja det låter bra, jag ska nog ta mig i kragen och gå till apoteket.

Ebba Range sa...

Jag använder ofta ögondroppar - utan att vara allergisk. Är ofta trött i ögonen - mycket besvärligt.
Hoppas du blir bättre snart:-)
Kram