fredag 6 maj 2011

Härlig fredag

Idag har det varit en härlig dag. På förmiddagen fick jag lite pluggtid medan maken, sonen och gästerna åkte iväg på olika shoppingaktiviteter. Det var faktiskt skönt att hinna göra lite på uppsatsen.

På eftermiddagen åkte vi till Taxinge slott, eller kakslottet som det också kallas. Där har de en magnifik buffé med fikabröd, och det svåra är att begränsa sig och välja vad man ska ha. Jag tog en tårtbit med jordgubbsmousse och vit chokladmousse på chokladbotten och färska jordgubbar och grädde som dekoration. Kaffe till. Jag dog nästan... Det var så himmelskt gott. Lyckades inte få över bilden av någon anledning. Ska se om jag lyckas fixa till det sen...

Efter fikat så gick vi omkring i slottsträdgården och tog lite bilder. Vädret var strålande, om än en aning kyligt.
Så vackert i Taxinge

Jag njuter av solen nedanför slottet medan sonen leker vid vattnet strax nedanför och gästerna är i en butik och shoppar.

1 kommentar:

Ebba Range sa...

Taxinge-kak-slott är underbart och omgivningarna går verkligen inte av för hackor. Såg ni det där mysiga lilla restaurangstället på höger sida om man har slottet i ryggen på väg mot Sthlm?
Ser engelskt ut - DÄR skulle jag vilja ha en bloggträff:-)
Kram