torsdag 19 maj 2011

3 272 ord och halsont...

Idag har jag haft ett jättebra flyt i skrivandet. 3 272 ord får man väl ändå kalla ett gott dagsverke. Jag tog en paus från skoljobbet idag och nöjesskrev istället. Mycket roligare. Jag unnade mig det efter att ha fått ett bra betyg i en tidigare inlämningsuppgift som jag lämnade in för en månad sedan! Fick ett B (näst högsta betyg), och det var ganska överraskande.

Idag flög fingrarna över tangenterna och det kändes så roligt. När jag satte mig ner vid datorn kände jag att jag inte hade en aning om hur jag skulle gå vidare i manuset, men när jag väl började skriva så kom det bara till mig. Som en tidvåg. Det var bara att ta fram surfbrädan och flyta med. Över 42 000 ord skrivna! Det börjar närma sig en bok nu.

Nu har jag ont i halsen, så jag ska ta och krypa ner i sängen nu tror jag.

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Underbart! En imponerande mängd ord. Vad härligt det är med flow :) Själv har jag haft fullt upp med familjeaktiviteter idag.
Kram!

Ebba Range sa...

Men du måste ha skrivit så att fingertopparna glödde:-)
Behövs ingen coach till dig inte:-)
Krya på halsen nu!
Kram

Anonym sa...

Härligt, jag längtar efter det. Njuter med dig istället