måndag 16 maj 2011

Intressant helg

Ja, nu ska jag ta mig tid att skriva om min helg. Den blev minst sagt ... annorlunda.

På fredagen var familjen ute på Pizza Hut och åt middag och sedan checkade vi in på Scandic hotel Hasselbacken där vi installerade oss. Sonen lade sig ganska omgående, och sedan satt vi andra och spelade lite kort en stund innan vi lade oss och läste eller fejsbookade och kollade lite på Lady GaGas konsert på tv. På morgonen (lördag) blev jag uppvaktad av familjen med
presenter och sång. Fick ett par örhängen och ett matchande halsband som var helt ljuvliga!
Design: Edblad
Så blev det till slut den efterlängtade hotellfrukosten och vi alla njöt i fulla drag. Helt underbart. Jag åt så jag höll på att spricka, precis som man ska göra. Sedan checkade vi ut och åkte hem. Där drack vi lite kaffe och så skulle vi till Väsby tänkte vi för att fixa till mammas lägenhet lite mer. Men först sade maken att vi skulle träffa syster m familj i ett shoppingcenter i närheten av mammas lgh för att vi skulle inhandla tårta. Jahapp, tänkte jag bara och reflekterade inte mer över det. Så kom syster mig till mötes med en väska i handen och sade att vi skulle gå iväg en sväng bara vi två. Det blev alltså massage på ett turkiskt bad som jag skrev om i förra inlägget och det var i sanning en intressant upplevelse.

Först satt vi i ett hett marmorrum med en massa andra kvinnor och två män kom in och hällde hett vatten över oss. Ljuvligt verkligen. Så fick jag först gå och få massage medan syster väntade. Uppenbarligen hade jag muskelknutor över hela kroppen, för HJÄLP vad ont det gjorde överallt när han masserade. Och han var inte mjuk kan jag säga... Huj! Det var dock skönt efteråt. Jag fick en kopp te medan syster var inne och masserades, och när de var klara så kom massören och en tolk och berättade att jag har problem med ischiasnerven (eftersom det kändes som han stack knivar i ryggslutet när han masserade där), och att jag har problem med andra muskler i ryggen (jotack, jag vet). Men de erbjöd att jag skulle få en behandling för mina besvär av just den här massören som var specialutbildad för de problem jag har. Men som tur var tvingade de inte på mig något utan bad mig fundera på saken och återkomma.

När vi kom ut från massagen mötte maken upp och sade att vi hade ett problem. Systers familjs bil var på väg att braka ihop! Vi chansade i alla fall att åka iväg hem till oss, men det gick bara ett par kilometer. Då tackade deras bil för sig och lade av. Mitt på motorvägen. Nåja, de kunde i alla fall styra in mot vägkanten och vi kom efter. Efter lite dividerande om hur vi skulle göra nu (plus besök av två MC-poliser som kollade läget) så körde maken mig, barnen och makens kompis till närmsta pendeltåg så vi fick ta oss den vägen hem medan han åkte tillbaka och hämtade upp syster med hennes barn för att köra hem dem i bilen. Systers sambo fick åka med bärgningsbilen. Långt om länge så var vi äntligen hemma och då var klockan över 6 på kvällen. Det var bara att köpa pizza och glufsa i sig. Mätta och belåtna kunde vi sedan dricka skumpa
och skratta åt eländet. Nu har de lånat vår bil för att kunna ta sig hem till Västerås igen, så vi är billösa veckan ut. Så blev det mer firande med lite mer presenter. Ett gott vin fick jag (Rioja såklart) och ett underbart smycke som en vän gör.
Igår var jag så på dotterns klasskonsert, och den var som vanligt underbar. Så följde en hockeymatch på TV3, och den var mindre underbar sett ur Svensk synvinkel... Grrr...

Ja, det var min helg det. Vilket minne. Först bli våldsamt knådad och sedan blev vi billösa.

Nu är det en ny vecka. Hejåhå.

3 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Det låter som i alla fall som om stora delar av helgen var fantastisk:)

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Hihi. Jo i det stora hela var det bra. Det är de där detaljerna som gör helgen minnesvärd. :)

Ebba Range sa...

Tänk att det låter som din helg varit dubbelt så lång än vanligt:-)
Najs!
Där fick du förklaringen till varför du fick ont i höften härom veckan.
Kram