onsdag 24 april 2013

Ord jag alltid skriver fel

När fingrarna löper snabbt över tangenterna så brukar det bli stavfel. Jodå, det händer alla. Men jag har vissa ord som ALLTID blir fel. Det spelar ingen roll hur sakta jag än skriver och att jag använder dem ofta i manuset, jag skriver fel ändå. Jag tycker att "övning ger färdighet" borde gälla även här, men icke då. Det blir fel ändå. Några ord som jag konstant skriver fel:

mansu => manus
handleshus => handelshus (ett handelshus är centralt i mitt andra manus...)

Så ohyggligt tröttsamt när det aldrig kan bli rätt.

Har ni också ord som alltid kommer ut fel när ni skriver? I så fall vilka?

3 kommentarer:

Tina sa...

Så kan det vara. Jag kan ALDRIG stava rätt till according (stavat så långsamt att jag hann åldras ett år). Jag skriver alltid accordning. Övning ger inte alls färdighet! :-D

Anonym sa...

Japp! Kankse! men som tur är finns autokorrigering i Word, så när jag bara matat in det rätta ordet där så behöver jag inte oroa mig eller störa mig på det längre.
.....men jag håller med...det är irriterande!
/Lotta

Ninas skrivarlya sa...

Tina: Haha. Visst är det irriterade?!

Lotta: Ja! Kankse är också en klassiker som jag stavar fel på. ;)