lördag 6 oktober 2012

Sweet saturday

Åh vilken härlig lördag det har varit idag. Sonen har haft en kompis här idag, så vi har haft det ganska lugnt här hemma. Faktiskt. Sonen brukar annars vara mycket med oss och prataprataprata, så ibland är det skönt att låta öronen vila lite. Hihi. Maken och jag grejade lite här hemma medan barnen lekte, och jag passade även på att baka lite cupcakes. Jag hade två övermogna bananer i fruktfatet så jag gjorde cupcakes med mosad banan och kanel, och som frosting gjorde jag moccakräm. Små, vita chokladhjärtan krönte slutligen bakverken, och alldeles nyss provsmakade jag en. Mums!

Nu sitter jag här i soffan, mätt och belåten med ett glas Rioja. Maken är med sin bror och en vän på öl- och whiskymässan i Nacka och jag är hemma med sonen. Han spelar X-box och jag ska redigera lite till. Lugnt och härligt här hemma. Sweet!
Mina cupcakes
Moccafrosting och hjärta i vit choklad
Vacker kvällshimmel

2 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Underbara cupcakes! Hoppas att kvällen innehåller allt du önskar. Kram!

Andra intryck sa...

Vilka cupcakes!!
Hoppas du får en lika bra söndag!