fredag 19 oktober 2012

SÅ slutkörd

Oj vilken vecka på jobbet! OJ! Jag är helt tom inombords. Så mycket som händer med elever och arbetslaget. Puh! Idag var lagledaren och "vice" lagledaren bortresta, och jag är nästa i "rang" så jag hade lagledarfunktion idag. Nu var flera i laget borta idag (resor, vab...) så det var inte många att hålla reda på. Det gick bra att vara lagledare, men det är inget jag strävar efter om man säger så. Jag är inget chefsämne. Nope. Det lämnar jag åt andra.

Idag var jag på Buttericks och köpte lite saker till sonens piratkalas på söndag. Det ska bli kul, även om kalas trots allt är jobbiga. Nu kommer det bara vara 8 barn här i 2 timmar, så det är helt ok.

Nu blir det sova, men innan dess vill jag bjuda på en härlig 80-talslåt igen. Tears for fears. Mad world. 1982/-83. ÅH vad jag älskade den låten! Och älskar än idag. Jag hade bara glömt bort hur mycket jag tycker om den, men hörde den idag på X-factor i en lite annan version och mindes. Flyttade tillbaka till första året i gymnasiet och drömde mig bort en aning.


Nu ska jag ta och drömma på riktigt. God natt.

6 kommentarer:

Kati sa...

oj, det låter verkligen som du behöver en lång och skön helg och mycket avkoppling. :) jag tycker mig minnas att du är ledig på måndagar, det förlänger iaf helgen en aning. :) kram K

Andra intryck sa...

Förstår att det varit hektiskt, hoppas du får en trevlig och avkopplande helg! Även om barnkalas kanske inte är kända för just det avkopplande ;)

Ebba Range sa...

Hoppas på att du funnit positiv energi under helgen. Kämpa på imorgon!
Kram

Anonym sa...

Ja, å vad bra den är!! Kom den så tidigt som 82-83 alltså?

Agneta sa...

Den låten är jättebra! :)
Hoppas att du snart är piggare igen.

Anneli Stålberg sa...

Den är så bra och det roliga är att den faktiskt har en liten roll i mitt första manus. :)
Kram!