måndag 27 augusti 2012

Nyser och snorar och har mig

Så var det måndag igen, och jag är ledig. Det är verkligen härligt att vara ledig på måndagar så jag kan förlänga helgen med en extra dag. Även om jag sitter och jobbar hemma så är det ändå skönt att göra saker i min egen takt och ostört kunna sitta och göra en powerpoint eller lektionsplanering eller vad det vara månde.

Extra skönt är det idag eftersom jag har börjat höstterminen med en lättare förkylning. Näsan rinner som en kran och jag nyser hela tiden. Ingen feber tack och lov, men jag känner mig lite vissen. Usch. En bekant på facebook skrev till mig: "Men har du Sveriges taskigaste immunförsvar?" Ja, det verkar så. Finns det en bacill på några mils radie så hittar den till mig verkar det som, och jag kan inte bekämpa den. Huga! Är så himla less på att vara förkyld efter förra året då jag drogs med en rejäl förkylning med bihåleproblem under nästan hela vårterminen, plus en lunginflammation förra hösten. Jag har varit frisk i somras, men nu börjas det igen och jag blir så arg och ledsen över att återigen bli attackerad av virus och må piss.
Nåja. Nu ska jag ta en kopp härligt kaffe och en frukt.

Inga kommentarer: