torsdag 3 januari 2013

Kläderna från Downton Abbey på Hallwylska

Alltså vilka kläder! Jag dör! Jag tog en massa andra bilder på inredning och annat, och dessutom köpte jag två böcker om kläder och om hur man åt för 100 år sedan. Vi kan väl kalla det research...?! Fick massor av idéer och inspiration inför mitt nästa skrivprojekt. Det kommer nog bli några besök framgent på Hallwylska tror jag...

Om ni också vill dit och se kläderna från Downton Abbey (plus många andra kläder), bege er dit innan 20/1! SÅ värt besöket.















4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Vad häftigt!

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Det var superhäftigt! Rekommenderas.

Hanna Lans sa...

Åh, den där gammelrosa passar min smak! Hinner tyvärr inte upp t Sthlm innan utställningen stänger. :(

Anonym sa...

Gosh! Snyggt mode på den tiden. Gud vad spännande att skriva om en annan tid. Lycka till Nina!