lördag 12 januari 2013

Borde...

Hej, jag heter Nina och är godisberoende.

För 3 år sedan åt jag strikt LCHF, vilket var både bra och dåligt. Bra var att jag förlorade sockersuget och att jag slapp gasig mage. Jag gick inte ner så mycket i vikt, men min kropp blev ändå lite tightare och inte så "degig". Mindre bra var att min mage inte gillade den där HF-biten (high fat). Jag blev superförstoppad och fick galna magkramper innan det var dags för toabesök. Ibland fick jag så ont så jag satt på toa och kräktes. Då kände jag att jag måste sluta, det var inte värt det.

Numera försöker jag mer köra LC (lowcarb), men först ska vi äta bort allt gott som finns hemma som kan fresta mig. All julchoklad och sånt som finns hemma och  bara ber om att bli uppäten. Lika bra att få bort det innan jag sätter igång på riktigt med LC.

Men först skajagbara...
För den äkta data-/chokladnörden: tangentbord av choklad!
(Tur jag inte har ett tangentbord av choklad. Då skulle jag äta upp det och inte få något skrivet...)

7 kommentarer:

Agneta sa...

Jag fixa inte heller för mycket fett, inte ens för mycket av bra fett. Men att utesluta vetemjöl och socker, så gott det går har gjort underverk för min mage. Och jag har levt med en riktigt gasig mage!

Åsa Hellberg sa...

Det ska bli intressant att se hur det blir för mig, om jag nu helt går över. Magen får inte krångla och förstoppning är förfärligt (har haft det två ggr).

Andra intryck sa...

Tangentbord av choklad?? Då hade det inte blivit mycket skrivet för min del heller...

Kati sa...

jag mår också jätteilla av allt det där fettet, kan inte smälta det. och mörk choklad gillar jag inte ens. Däremot har jag gjort som agneta och uteslutit vetet, för jag insåg att jag mår dåligt varenda gång jag äter det, och det blir bara värre och värre. Inte för att det hjälper mig att gå ner i vikt, men jag mår iaf inte dåligt. Man måste nog prova sig fram till vad som funkar och inte när det gäller dieter. det finns ingen som funkar för precis alla.

Annika Estassy sa...

Jag tror inte på överdrifter, åt något håll. Testa GI istället och ha tålamod. Det tar minst en månad innan kroppen ställt om sig.

Anonym sa...

Gillar verkligen tangentbordet men jag säger som du, skulle allt äta upp istället för att skriva. Därmed sagt att jag inte köper ett ... för skriva - det ska jag!

Lycka till med nya dieten!

Ninas skrivarlya sa...

Agneta: Ja det här med socker och mjöl, det är verkligen inte bra för min mage heller. Ska nog sluta helt med vetemjöl också tror jag...

Åsa: Förstoppning är gräsligt. Hoppas det går bra för dig.

Emmelie: Eller hur... Jobbigt att slicka fingrarna hela tiden... ;)

Kati: Ska som sagt också försöka ta bort vetet. Man får verkligen prova sig fram vad som funkar.

Annika: Ska lära mig mer om GI känner jag, för jag har nog inte riktig kläm på den kosten.

Helena: Tack. Och visst ser tangentbordet härligt ut! :)