måndag 18 april 2011

Vilken ljuvlig helg!

Orkade inte skriva något på hela dagen igår, och inte idag heller. Igår för att det var så underbart väder så vi var ute hela dagen och pysslade i trädgården, rensade ogräs, klippte träd, satte ihop fotbollsmålet, bytte till "sommarskor" på bilen och på kvällen blev det grillning. Så härligt att sitta i solen med en cider i handen och bara njuta av att finnas till.

Idag har det varit plugg, och nu på eftermiddagen såg jag ett mail från ytterligare ett förlag som tackade nej till mina barnmanus. Suck. Nåja, jag tror jag har ett förlag kvar att hoppas på. Nu är det bara att bita ihop och svälja förtreten över att de här manusen inte var så bra som jag hade hoppats på. Nu är det bara att lägga dem bakom mig och jobba vidare med mina nya manus och se om jag kan få ut dem istället och kanske damma av både "Prövningar" och mina barnmanus så småningom.

Men först ska jag skriva klart manusen... fast allra först ska jag skriv klart mina uppgifter i skolan...

2 kommentarer:

Ebba Range sa...

Både ris och ros - men du verkar ta det med fattning ändå. Go for it:-)
Kram

Desirée sa...

Trist med refuseringar, jag vet. Men du har en härlig inställning - Heja!!!