tisdag 12 april 2011

Musik är mitt allt

Jag blir så glad i själen när jag hör musik (förutom rå hårdrock), och särskilt klassisk musik når gärna mina öron och rör mina sinnen. Min dotter går på en skola där alla elever spelar något klassiskt instrument, och det gör att man flera gånger per år får möjligheten att lyssna på underbar musik från de fantastiskt musikaliska och hängivna ungarna. Allt ifrån små knattar i sexårsverksamheten som nyss lärt sig att ta sina första toner på instrumentet till gymnasiets riktigt duktiga elever. Det är så rörande, och hjärtskärande vackert.

Nu håller min dotter som bäst på att öva in ett pianostycke där hon ska ackompanjera tre violinister på årets klasskonsert i maj. Det är det här stycket, och det får mig att röras till tårar varje gång jag hör det för det är så överjordiskt vackert. Särskilt från 1,40 och vid 2,12 ryser jag och mina ögon tåras...

Inga kommentarer: