tisdag 26 april 2011

Världshistoriens bästa påskhelg!

Jag har haft en påskhelg som går till historien som den mest underbara jag upplevt! Det var så galet skönt och njutbart så jag kan inte finna tillräckligt med superlativ att beskriva min påsk. Vi tillbringade den hos syster i Västerås, och dit kom även lite vänner till syster och vi tog även med makens bästa vän. Genom åren så har vi alla lärt känna varandra och vi har jättekul ihop. Skrattmusklerna får jobba hårt kan jag säga.

I korthet bestod påsken av;
  • massor med härliga människor
  • massor med god påskmat
  • massor med skratt
  • massor med kall cider
  • massor med påskgodis
  • massor med sol
Det var makalöst underbart när alla vi vuxna lade ut dynor på systers jättestora altan och bara
lade oss ner och vilade i solen, drack lite cider(tjejerna) eller öl (karlarna), skrattade och åt påskgodis. Alla barn såg till att roa sig själva på olika sätt. Till och med vår lille son var ganska självgående och kunde hitta på saker att roa sig med hela tiden. Skönt. Som mest var vi 15 personer där (med alla barn) och vi hade så himla roligt. Att kunna sitta ute och njuta av solen hela påsken, det är inte vanligt i Sverige, och dessutom den värme vi hade! Dryga 20 grader varenda dag. Jag har bränt armar och bröstkorg ...

Nu är det bara att bevara påsken som ett ljuvligt minne att plocka fram vid behov, och återgå till vardagen igen.
Ljuvlig vårbild

Vårt gigantiska påskägg med godis, och här kan man se hur vi ligger på madrasser på altanen med cider/öl nära till hands.

Påsktårtan jag gjorde. Chokladbottnar, vit chokladtryffel med vanilj och citron på den ena botten och hallonmousse på den andra, grädde och marsipan över och ett fågelbo av marsipan med godisägg och färdigköpta marsipankycklingar. Den var supergod! Barnen fick hjälpa till att dekorera med kycklingar och blommor. :)

4 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Vad härligt det där lät!

Anneli Stålberg sa...

Visst har det varit en helt underbar påsk! Ni verkar ha haft det ljuvligt. Vilket härligt påskägg och vilken vacker tårta :)

Då återgår vi till verkligheten men hoppas att det vackra vädret stannar kvar :)

Du har en award att hämta hos mig.
Kram!

Camilla sa...

Tårtan blev ju verkligen superfin!!
God Fortsättning!

Susanne B sa...

Wow! Vad fin! OCH den ser smarrig ut :-)