fredag 5 november 2010

God morgon världen.

Här är jag igen. Smått förvirrad, väldigt stressad och en aning desillusionerad. Jag får ingen struktur på mitt liv just nu. Allt är bara kaos.

Bouppteckningen efter pappa är klar nu i alla fall. Skönt att det gick fort. Några stackars korvören i arv blir det, men jag vill hellre ha pappa och mamma i livet än alla pengar i världen.

På måndag fyller maken 40, och det känner jag mig också stressad inför. Har inte hunnit fixa nästan nåt...

Sen är det ju pluggandet. Och läsa inför readtreat. Och börja se fram mot jul som vi ska fira här hos oss i år... Gaaah!

Men nu ska jag ta en sak i taget. Jag är himla bra på att säga till andra att ta det lugnt, men själv gör jag inte det. Jag ångar på som ett expresståg utan att stanna vid någon station och hämta mig. Jag vill bara sitta under en palm, dricka ett glas rött vin, lyssna på cikadornas sång och vågornas skvalp, känna doften av jasmin och bara få sitta och skriva, skriva, skriva.

T.G.I.F.!!