tisdag 30 november 2010

Tisdagsfunderingar

Sitter och funderar på mitt barnboksmanus nr 2, och försöker googla fram om det finns någon barnbok som är samma som den jag har i huvudet. Än så länge hittar jag inget men jag får leta vidare lite till innan jag vågar mig på att skriva ner den.

Snart ska jag redigera min första barnbok och börja leta förlag och skriva följebrev. Samtidigt väntar jag med bävan på sista refuseringen från mitt favvoförlag... Nu har det gått 2,5 månad. Snälla, ring! Nu!

5 kommentarer:

Perny sa...

Men refuseringar får man väl postledes eller? Så erkänn, du vill ju inte ha en refusering ;)

Håller tummarna på att det blir telefonsamtal och att du inte får någon refusering.

Ninas skrivarlya sa...

Perny: haha, snacka om Freudian slip! Jag vill ju förstås inte ha en refusering utan ett telefonsamtal där de säger att de vill ha mitt manus. Men realisten i mig förstår att det inte kommer att bli något annat än en mail-/brevrefusering.

Anette sa...

Men så spännande. Jag håller alla tummar jag har här.

kramar @nette

Ninas skrivarlya sa...

@nette: Tack!
Kram

malin, costa brava sa...

Spännande. Jag håller oxå tår för dig ;)