tisdag 23 november 2010

Häringe gav inspiration...

Jag har funderat av och till på vad min deckarnovell ska handla om som jag ska tävla med utan att komma på något som jag skulle kunna spinna vidare på. Men när jag var där på Häringe så är det ju omöjligt att inte få uppslag till manus, så idag kom det bara över mig som en blixt från klar himmel; idén med stort I! Nu ska jag pula på lite med intrigen och strukturera upp de fyra M: Mördaren, Motiv, Medel och Möjlighet.

Varför, o varför måste jag plugga också?!

6 kommentarer:

Annelie sa...

Vad kul! Hoppas få läsa den i framtiden.

Ninas skrivarlya sa...

Annelie: Ja det vet man aldrig... Jag måste få den klar först. Hihi.

Jessika sa...

Åh,vad spännande!

Nu blev man ju nästan sugen på att skriva deckare också..=)

Min man spelar i två band. Han lirar Metal. Det ena bandet (på turné nu) heter Loch Vostok. Där sjunger & spelar han gitarr. I det andra bandet F.K.U spelar han trummor.

Det har varit en låång väntan på hans hemkomst,men nu är han snart hemma. Underbart! =)

Ha det bra!
/Jes

Ninas skrivarlya sa...

Jessika; Har svarat i din blogg. :)

Jessika sa...

Jag har en massa idéer i både manus och bokform. Vill göra en barnbok om mobbing,skriver på ett relationsdrama med bizarr twist och har även en ide om en skräckis/deckare.

Har så många karaktärer i skallen att det är svårt att sortera dom och få ner något helt. Det blir liksom bitar här och där.

Efter Häringe så hoppas jag ändå få lite bättre struktur på skrivandet. =)

Ha en fin dag!
/Jessika

www.malinrocaahlgren.com sa...

iden med stort I? :O Cant wait. :))))