lördag 23 februari 2013

Produktiv dag

Idag har vi fortsatt jobba med köket. Skrivandet ligger fortfarande i träda, för jag har helt enkelt inte någon lust att skriva just nu. Mitt skrivar-självförtroende är i botten och medan jag väntar på att det ska komma tillbaka gör jag annat. Renoverar kök till exempel.

Idag slet vi upp gamla köksgolvet och höll på att få grå hår på kuppen. Idi*ten som lade golvet LIMMADE ihop ett klickgolv! Suck. Det blev inte alls så enkelt som vi tänkt oss, men det ska det väl inte vara... Man stärks väl av motgångar, eller hur?! Nåja. Vi fortsätter kämpa på i morgon, för golvet kommer bli jättefint när det är klart.
Sonen har fått ett stort intresse för schack. Han kan alla pjäserna och hur de går på brädet, och nu håller pappa på att lära honom strategin bakom spelet. Här kör han en omgång mot Pingu... Hur det gick? Sonen vann.
Köksgolv innan rivning.
Köksgolv efter rivning.
Herregud... Hur ska vi få ihop allt igen?!
Insåg att det inte skulle gå att laga mat hemma så det blev pizza på lokala restaurangen här i Enskede. Mums.
Hoppas ni haft en härlig lördag!

2 kommentarer:

MalinC sa...

Det där med renoveringar och motgångar känner jag igen. Mem resultatet brukar bli väldigt fint ändå!

Annika Estassy sa...

Nina, kan du mejla mig din mejladress? aocht@live.se