lördag 2 februari 2013

Melodifestivalen

Ikväll startar årets Mello igen. Ett spektakel som ingen medger att de ser, men ändå kan de berätta om artister och hur de tyckte om låtarna som var med osv. Kollar inte på Mello? Yeah, right. Jag räcker upp handen och erkänner att jag kollar på Mello, mest för det spektakel det faktiskt är. Allt handlar numera om att man ska ringa in så många ggr som det går så det rasslar in pengar, och det gör det hela lite tristare. Just därför måste man kunna fylla upp alla dessa kvalomgångar, och tyvärr kommer många undermåliga artister med. Någon kanske kan få ett genombrott, men inte många. Därför har Mello numera en ganska stor gäspfaktor. Ibland glimrar det till och man hör en bra låt eller en bra artist, men dessemellan är det mest skräp.

Ibland blir man frestad att säga att "det var bättre förr", men det vore ju onekligen att erkänna att man är gammal och hängt med ett tag. Första Mellon jag minns var 1975. Då vann Lasse Berghagen med låten "Jennie Jennie".

Det har uppenbarligen runnit lite vatten under broarna sedan dess...

För övrigt kan jag meddela att Gina Dirawi kommenterade i min gamla blogg.

Inga kommentarer: