måndag 20 december 2010

3 månader har gått... fortfarande ingen respons från förlaget...

Nu har det gått tre månader precis sedan jag skickade in mitt manus, och två refuseringar har kommit. Nu väntar jag på att få höra från det sista förlaget, och jag är realistisk och förstår att det kommer en refusering till. Men visst hoppas jag. Mycket.

Hoppas bara att det inte blir ett sådant här refuseringsmail... Stackars krake som fick det här!

Uppdatering: Såg att hela bilden inte syntes i bloggen ( i alla fall inte i min dator) så jag skriver ut vad det står.

Dear Bad Writer,   
Unfortunately, it falls to me to inform you that Harlequin will not be  publishing your novel, Kisses in January. While it is customary to send out a  form latter in cases of such a rejection, your novel was so strikingly inept, I  felt I had to say a few words. 
One, you are not welcome to submit any future  works to our offices. Two, both myself and my assistance are considering legal  action against you wasting our valuable time with your relentless tripe. 

Among the areas needing vast improvement: Description, character development,  and dialogue. The less said about the love scenes, the better, Should this  novel have been published, it would likely resulted in the end of modern book  sales.   

Trying to forget,   
Judith P Esterman, 
Editor Harlequin American Romance

7 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Det är ju det enda man kan fortsätta göra, hoppas! Jag har också väntat i tre månader nu. Vad som helst kan fortfarande hända.... :)

www.malinrocaahlgren.com sa...

Ibland hör de inte av sig alls. Har hänt mig. Det är bara att gå vidare och leta nytt förlag. Det finns något därute just för dig. Som väntar på att du ska hitta dem ;)

Annelie sa...

Hoppas du får besked snart, och att det är ett bra sådant. Även om det blir en refusering kan du ju hoppas på en lite fylligare sådan.

Desirée sa...

Hoppas, hoppas på ett positivt svar :)

Ninas skrivarlya sa...

Anneli: Ja det kan ju det. Jag fortsätter hoppas ett tag till...

Malin: Usch då det låter trist... :( Men men, det är väl bara att ge järnet och fortsätta.

Annelie: Ja det är ju det man får hoppas på. Lite mer substans än det vanliga standardsvaret.

My Myself & I: Tack! :)

Perny sa...

Håller tummarna för att du får ett positivt svar men en fråga angående det hemska brevet du lagt upp, visst saknas det en del forfarande. Jag fick inte riktigt ihop vad det stod.

*tummar hålls*

Katarina sa...

tough shit! :(
jag är i samma sits som du; två svar, väntar på det tredje, inte för att jag direkt tror det komme rvara annorlunda än de andra men för att få något slags closure på hela grejen. Jag har redan långt framskridna planer på en omarbetning som jag VET kommer bli bättre, det är bara att aldrig ge upp. Hoppas du har bättre tur än jag!!! håller tummarna!!!