fredag 1 oktober 2010

Mitt smyckesnamn - tips please


Nu har jag suttit och gjort en "header" till mitt smyckesmärke: ISEL of STHLM. Det är inte slutgiltigt, så kom gärna med kommentarer. Helst snälla sådana förstås... Hihi.

ISEL kom till från mina barns namn: ISak och ELin och de är födda och bor i STHLM. Fånigt namn eller bra? Hiss eller diss?

Ja vad säger ni...? Nu när jag ser den såhär så kan ja tycka att rosen är överflödig... Men vad ska jag ha istället för rosen? Jag ville ha något färgglatt, därför satte jag dit den. Vad ska jag ha? Ge mig förslag.

Ser också att texten inte är rakt ovanför krusidullerna undertill...

Webbutik är på gång... Håll utkik, snart kommer den i en dator nära dig.

5 kommentarer:

Lotta, Västerås sa...

Jag har ett förslag...men om det e bra vettetusan *s*

Du säger att du vill ha nåt färgglatt...då tänkte jag så här...

Att om du tar bort den röda rosen så kan du ju bara ha röda pärlor i halsbandet istället. Då får du ju lite färg. För det formar ju som ett hjärta där & hjärtan förknippar ju man med rött...iaf ja... *ler*

Lotta, Västerås sa...

Jag kom på en sak till *s*

Om du tar dom 2 raderna med namnet & texten under i centrerat läge och sen skulle jag nog sätta halsbandet lite mera åt höger som du nu har till vänster.

Ninas skrivarlya sa...

Bra tänkt Lotta. Problemet är att jag måste leta en ny pärla på internet och göra om det där hjärtat... ;) Men det tål absolut att tänkas på. Ingen dum idé alls.

TAck för tipset!!

Agneta sa...

Jag tycker också att du ska ta bort rosen. Utan den framhävs smycket mer.
Flytta sedan hela pärlbandet lite åt höger. Hjärtat behöver inte vara mer ifyllt än vad det är, man förstår ändå vad det är.
Sen tycker jag att du ska ta och ändra lite bland de löst liggande pärlorna i slutet av tråden - de ser ut som en leende gubbe just nu.

Eller så låter du halsbandet ligga kvar, men låt de lösa pärlorna droppa av mer ut åt höger.

Namnet är bra, man förstår att det är en medveten felskrivning av Isle. =)

Kul! Och spännande!

Anonym sa...

Men mamma, det lotta sa med att färga pärlorna är ju inte svårt. Du kan ha samma pärl-mojifjox men du kan bara färga dem i Photoshop. Krille vet säkert hur man gör.