lördag 9 oktober 2010

Lördag


Jahaja. Lördag idag. Idag fick vi faktiskt "sova ut" till 07.15 innan alarmet (läs: sonen) ljöd. Lördagar är "min" dag så det var bara att pallra sig upp. Maken och jag brukar dela upp helgerna så vi får sova varsin dag. Jag går upp lördagar och sover därmed på söndagar. Tyvärr är jag oerhört lättväckt så jag vaknar ändå på söndagarna och ibland kan jag somna om, ibland inte. Men även om jag inte somnar om så kan jag ligga i sängen och dra mig en timme eller så. Bara ligga och tänka och fundera på saker och ting. Mina böcker t ex, eller mina smycken...

Visst är det konstigt det där med barn och sömn. När det är veckodagar, då måste man väcka dem vid 7 när klockan ringer. Men så fort det blir helg, då tusan vaknar de låååångt innan 7! Sonen brukar vakna halv 7 på helgerna trots att vi säger till honom innan att han ska sova till minst 10! ;)

Varför är det så kan man stillsamt (och gäspande) undra...

2 kommentarer:

Agneta sa...

Det får sorteras in under vardagsmysterier, precis som de udda sockarna i tvätten...
Ha en skön lördag!

Ninas skrivarlya sa...

Ja verkligen! Man upphör aldrig att förvånas!

Tack detsamma! :)