torsdag 7 oktober 2010

En vanlig torsdag...

Tråkdag, tråkdag, tråkdag! Avslutade en kurs på praktikplatsen idag och det kändes lite vemodigt för det var en väldigt bra grupp elever. En del så svaga så man undrar hur i all sin dar de kommer att klara sitt framtida yrke som undersköterskor, medan andra är så klipska så man själv känner sig som något katten släpat in.

Fick sitta vakt vid ett omprov idag och då utnyttjade jag tiden till att spåna på ett annat bokprojekt som jag påbörjade för ett tag sedan, och nu testade jag om det igen. Lite nya personer och lite annan handling, men i stort sett samma. Dock kom jag inte så långt...

På hemvägen: regn. En j*vla massa regn! Blöt. Frusen. Sur. Sade jag att jag var blöt?! Klämde tummen i paraplyet (hur i jösse namn lyckas man med det??). Blodvite...

Hemma: slog stortån i soffan så jag låg på golvet och ålade mig som en mask med tarmvred. Dottern skrattade så hon tjöt.

Tröstmat: Saint Albray-ost och fikonmarmelad. Kan lätta upp den jobbigaste stämningen hemma.

En tråkig dag. En dum dag. Sade jag att den var tråkig?

1 kommentar:

Annika sa...

Oj, vilken mardrömsdag du hade. Det blir säkert en bättre dag idag :)
Ps: Håll bara din friska tumme, paraplytummen verkar vara blå ändå...