lördag 8 juni 2013

Det där följebrevet

Oj vad dagarna rusar iväg. Jag hinner inte riktigt med mig själv.

  • I onsdags var vi på studentfirande. En väns äldsta dotter tog studenten efter 3 års slit. Vi åkte till dem och firade med sång, smörgåstårta och vanlig tårta. Jättemysigt. 
  • I torsdags på nationaldagen åkte vi till Farsta gård som vi gjort de senaste åren. Där är det musik, trollkarl, hoppborg, godisförsäljning och annat. Vi hade med oss picknick, och det var så härligt i solen att sitta och njuta av mat och fika, lyssna på musik och se trollkarlen. En perfekt dag. 
  • Igår var jag ute med jobbet på picknick i en park. Vi åt god mat, drack vin, lekte lekar och skrattade gott. Också en perfekt dag.


Vilka härliga dagar jag har haft.

Men nu är det dags att göra klart manuset för en flytt. Jag har nu redigerat klart och landade på 87 934 ord. Just nu sitter jag och pillar med följebrevet. Nu ska en ny "baksidestext" skrivas och det är så otroligt svårt. Att beskriva ett helt manus på bara några få meningar som ska säga en hel del utan att säga allt, och samtidigt ska väcka ett intresse och en nyfikenhet, det är en konst i sig.

Bäst jag kämpar vidare.

1 kommentar:

Kati sa...

Ja det är klurigt det där med följebrev och beskrivning och allt sånt, men det fixar du! :) Håller tummarna!