söndag 14 augusti 2011

Förlåt...

Återigen har tiden bara flugit iväg utan att jag har hunnit med mig själv nästan. Och bloggen ska vi inte ens tala om. Den har fått stryka på foten igen över helgen, och för det ber jag om ursäkt.

Jag hade två jätteroliga dagar i Skövde med mina blivande kollegor (och kollegor från flera delar av vårt land). Vi bodde på hotell Billingehus, där de hade kanongod mat, en hotellfrulle to die for, stor konferenslokal, roliga events, och en makalös utsikt över Skövde. Det var riktigt trevligt, och nu känns det inte fullt så läskigt att börja jobba imorgon när jag ändå har träffat mina kollegor och pratat och umgåtts med dem. Skönt. Imorgon börjar det. Då är det planeringsvecka innan eleverna kommer nästa måndag. Hu! Läskigt trots allt.

Igår och idag har vi bara umgåtts med syster och hennes sambo, makens bästa vän och vi i familjen. Vi har njutit av livet, ätit gott, druckit gott och skrattat gott och igår njöt vi till Notting Hill med sjukt goda ostar och vindruvor och färska fikon! Mmm.

Idag har vi rensat 6 kg kantareller (syster+sambo köpte på Hötorget och glömde kvar dem i vår källare, så det vara bara att ställa sig och rensa och förvälla), och vi var så less så vi åkte till vårt favorit-Kinahak och käkade Kinabuffé. Gott.

Nu är vi mätta och belåtna och egentligen ska jag skriva lite uppsats innan jag lägger mig, men jag tror inte jag orkar det. Ska lägga mig tidigt och kanske läsa lite innan jag somnar. Blir en lång dag imorgon...

God natt. :)

1 kommentar:

Ebba Range sa...

Finns inget att förlåta - du har haft fullt upp:-)
Skönt att du fått njuta av det livet erbjuder:-)
Lycka till i morgon!
Stor kram