torsdag 7 februari 2013

Bekvämlighet de luxe

Jag och maken har länge pratat om att vi kanske borde få mat hemkörd eftersom vi båda H A T A R att storhandla. Att stångas med andra människor som är lika trött och less som en själv är något som får mig att få raptus. Det är som en tjurfäktningsarena i stormarknaderna där jag ser rött pga alla bufflande, sura människor och bara vill stånga mig fram så fort som möjligt för att komma till kassorna och åka hem.

Nu tog vi slutligen steget och beställde en massa mat så vi klarar en vecka, och maj gadd. Det var det bästa vi gjort! Klick, klick och beställningen för en veckas mat är gjord. Vi beställde alltså inte färdiga matkassar typ Linas matkasse eftersom vi inte vill ha färdiga maträtter, utan vanlig mat. Mjölk, bröd, grönsaker, frukt, ost osv. Vårt val föll slutligen på Coop eftersom de har bäst ekologiskt sortiment, vilket är viktigt för oss.

Idag kom maten, och det var över förväntan. Snabbt, smidigt och bra kvalitet på varorna. En färdig grönsakslåda med varierade (ekologiska) grönsaker och en fruktlåda med varierade (ekologiska) frukter förgyllde verkligen vår beställning.
Fruktskålen med eko-frukt
KRAV-märkt
Varför har vi inte gjort det här tidigare?! Nu blir det inte så många tjurfäktningar på stormarknader för oss! Säger som i reklamen: VAAAD ska vi göra med all tid vi sparar?!

MVH
/Soffpotatis

4 kommentarer:

Agneta sa...

Härligt! Borde jag också göra.

Ninas skrivarlya sa...

Agneta: Gör det. Rekommenderas verkligen för arbetande småbarnsföräldrar som hellre lägger tiden på familjen än att gå och handla. :)

Annika sa...

Åh, blir lite avis. Tror inte det funkar att göra så i pyttelilla Hofors..
Ha en trevlig helg!

Ebba Range sa...

Låter toppen - ska prova någon gång längre fram. Jag handlar förövrigt nästan all mat på Coop ...