söndag 12 augusti 2012

Nu blir det andra bullar ... eller snarare; inga alls!

Nu är det slut med sötebrödsdagarna.

Min dotter satt häromdagen och tittade på bilder hos sin pappa. Hon hittade en bild på mig när jag var på semester på den grekiska ön Samos med hennes pappa innan hon var född. Då var jag ung och vacker. Men framför allt så var jag smal. Inte smal som i SMAL, men betydligt smalare än jag är idag. det var en bild som var för 18 år och minst 25 kg sedan. Det fick mig att bestämma mig.
Åh vilka smala armar jag har här... Och magen! Herregud, jag har ju ingen mage...! Däremot en baddräkt som trycker ner tuttarna, därav det "snygga" vecket under armhålan. Hrrrm...

Jag har faktiskt haft i tanken att jag måste börja ta itu med min vikt eftersom jag inte mår bra av den, och när jag fick det där fotot i mobilen så var det spiken i kistan. Nu är det slut med att "äta något gott" (ofta glass) på kvällen och det blir mindre kolhydrater och mer frukt och grönsaker. Dessutom har jag suttit och kollat in Friskis och Svettis för att se vilka pass som finns.

Är peppad att komma igång. Start imorgon!

Heja!

11 kommentarer:

Kati sa...

Heja! Jag borde själv ta tag i mina godisvanor... Allt går om man bara bestämmer sig för det. :)

Ninas skrivarlya sa...

Vi får peppa varandra! :)

Kati sa...

You've got a deal! jag hänger på!

Agneta sa...

Ja heja!!

Jag säger som Kati, allt går om man bara bestämmer sig för det! :)

Andra intryck sa...

Hösten är perfekt för nystart och nya mål!

Spader Madame sa...

Härligt med träning, det brukar funka så bra! You go girl!

Åsa Hellberg sa...

Heja. Jag är redan på. Det går så där ett par veckor nu (många träffar och födelsedag), men tar nya tag nästa vecka!

Annelie sa...

Heja dig! Det krävs ett sånt där ögonblick som triggar igång en förändring. Jag hade själv ett sådant tidigare i våras och har lyckats ganska bra hittills. Det är inte så svårt när man väl bestämt sig. Lycka till!

Anette sa...

Lycka till ♥

Annika Estassy sa...

Bra beslut! Skippa bröd, ris och pasta också så ska du se att det kommer att hända saker. Inte genast men snart ...

Ninas skrivarlya sa...

Tack alla för era fina ord!

Kram till er.