lördag 25 augusti 2012

Fixar och donar

I sommar har fönstren i huset fått färg. Från att ha varit träfärgade (ryyys) har de nu blivit vita och fina. Det tog lite tid att hitta alla skruvar till fönsterbrädor och sånt trots att vi lagt dem i små lådor så de inte skulle komma bort... Jaja. Ingen är perfekt.
Från träfärgat med blå (vi är oskyldiga till den färgen) fönsterbräda...

...till vitt och fint. Ignorera röran på bänken bakom. Snart ska vi byta ut luckorna också till nya...

Sen var det ju det där med gardiner. Var lade jag dem? Letar febrilt efter ett par gardiner som jag inte kan hitta där jag brukar ha gardinerna. Gaaahhhhh! Blir tokig på mig själv någon när jag någon har lagt dem på ett annat ställe. Nåja. Nu är det avskalat som gäller i fönstren. Från att ha haft typ 10 krukor med pelargoner i skiftande kvalitet så står där nu två orkidéer. Enkelt och snyggt.

För övrigt fortsätter vi att titta på nya hus och drömma oss bort...

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Det är så härligt när man får sådant gjort.
Kram!

Agneta sa...

Att måla fönster kan få ett helt rum att bli annorlunda! Vi gjorde det i vårt förra hus och det blev en enorm skillnad!

Anonym sa...

Snyggt! Vita fönster är mycket finare än i rent trä. Vi målade också våra fönster i vitt när vi flyttade in i vårt hus. Det har jag inte ångrat.