lördag 21 januari 2012

En rolig utmaning

Det är alltid lika roligt med utmaningar och listor och sådant skoj. Jag är nördigt intresserad av sådant och tar gärna chansen att fylla i en. Nu fick jag chansen via Annelis blogg, och jag hakar genast på. Här är mina svar:

1. Vad gjorde du för 10 år sen?
För tio år sen ... ja, vad gjorde jag då? Jag jobbade som sjuksköterska på ett av sjukhusen i Stockholm och jag bodde ensam efter skilsmässan från exet med dottern hos mig varannan vecka. Jag hade en period då jag var väldigt nere då. Som tur var hämtade jag mig från det... :)

2. Vad gjorde du för ett år sen?
Jag pluggade till lärare på veckorna och på helgerna renoverade vi mammas lägenhet inför försäljningen, vi i familjen och min syster med familj. Återigen hade jag en downperiod, där jag saknade mamma och pappa varje vaken sekund...

3. Fem snacks du gillar
Choklad räknas väl som snacks?
Godis också va? ;)
Cashewnötter
Grillchips
Pecannötter

4. Fem sånger du kan hela texten till:
Hmm... jag är värdelös på sångtexter. Det är väl bara barnsånger jag kan hela texterna på...

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär
Sluta jobba och bara skriva
Köpa ett fint hus på spanska solkusten
Resa massor
Skänka bort pengar till välgörenhet
Sätta in pengar till barnen

6. Fem dåliga vanor
Lat
Slarvig
Sitter för mycket vid datorn
Blir grinig och tjatig på barnen när jag är trött
Har svårt att låta bli godis

7. Fem saker du gillar att göra
Läsa
Resa
Sova
Kolla inredningsbloggar och tidningar
Skriva

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa
Onepiece
Skor med väldigt hög klack. Jag är ganska lång så det är inte så snyggt att vingla omkring på höga skor...
Boa
Äkta päls
Skinnbyxor

9. Fem favoritleksaker
Datorn
iPhonen
X-boxen
Kinecten
Systemkameran (inte så ofta men ibland får jag ryck och fotar lite)

10. Tio personer jag vill se göra den här utmaningen:
Oj. Jag kan verkligen inte välja ut så många bloggar, så jag säger som så att den som känner sig manad får ta sig an utmaningen och lämna ett meddelande till mig så jag får se vad ni svarat! Ok?

2 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Kul att få lära känna dig lite till! Jag gjorde faktiskt också den utmaningen helt nyligen. Kul att få fundera lite! :)

Anneli Stålberg sa...

Kul att få veta ännu lite mer om dig :)
Kram!