måndag 30 januari 2012

Måndag...

Vilken dag! Skolan tar så mycket av min energi och jag är verkligen dränerad på all ork. Mycket elevtjafs just nu, och vi får veta saker om elever som vi inte ens kan drömma om. Många mår riktigt dåligt, och det sitter som en tagg i hjärtat allt man får höra. Hu!

Nåja, nu ska jag sjunka ner i soffan och äta någon god frukt och läsa tidningen "språk" som kom för ett tag sedan och har legat gömd bland en massa annat. Men nu hittade jag den och ska njuta en stund och glömma elever, rättning, lektionsplanering, matriser och annat...


Ha en underbar måndagkväll allihop!

7 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Jag vet alltför väl hur man suger åt sig av alla elever... Hoppas du får en lugn och fin kväll!

Agneta sa...

Jobbigt när man tar åt sig, vilket man gör! Man är ju människa... hoppas det lugnar ner sig snart.

Ninas skrivarlya sa...

Joanna: Tack, jag har en jättehärlig kväll. Hoppas du har det också. :)

stort och smått: Det lugnar väl ner sig till sommarlovet ... ;) Och då blir det lugnt och skönt. Länge. :)

Anneli Stålberg sa...

Hoppas att du fick en riktigt skön kväll!
Kram!

Andra intryck sa...

Så sorgligt att så många mår dåligt. Hoppas att du kunde koppla bort jobbet och njuta av din kväll!

Anonym sa...

Hoppas du och dina kollegor tar tillfället i akt och säger något/gör något åt de som mår dåligt.

Sofia

Ninas skrivarlya sa...

Anneli: Tack, det fick jag! :)
Kram

Andra intryck: Visst är det tragiskt. Alla dessa fina ungdomar som mår så himla dåligt gör mig så sorgsen. Men jag kan inte ta över deras elände, så jag måste lära mig att koppla bort lite på kvällen... Annars går man under rätt fort.

Sofia: Oh ja! Vi har - som tur är - en fantastisk skolsköterska som hjälper till med de "svårare" fallen. Annars tar vi dem direkt och låter dem prata av sig med oss. Vi lämnar aldrig någon i sticket. De är ju våra elever och vi gör allt (nästan) för dem. :)