måndag 20 september 2010

Har man tagit fan i båten får man ro honom i land...


Ja, vi har en demokrati och ja vi måste acceptera röstresultatet. Därmed inte sagt att jag måste tigastillande finna mig i resultatet. Svenskarna har röstat och vi ser nu hur vi tänker. Eller i alla fall hur 5,7% inte tänker. För de som röstat på SD kan inte ha mycket innanför pannbenet. Jag kan för mitt liv inte förstå hur man resonerar när man röstar in personer i maktens korridorer som:
-har ett förflutet i nynazismen
-anser att invandrare har en "aggressiv gen"
-vill stoppa muslimerna med argumentet: "Svenskar kommer tvångskonverteras o leva som dhimmis, 2a klassens medborgare, under förnedrande apartheidlagar el dödas!"

Många säger att det är bra att de kom in i riksdagen för att "röra om lite" eller för att föra upp den undanskuffade invandrarpolitiken på agendan på ett sätt som inte varit synligt förut. Ursäkta om jag är dum i huvudet, men på vilket sätt kan ett gäng invandrarfientliga nynassar föra en vettig debatt om invandringen?! Jag tror inte det va. Det går inte att ta dem seriöst, och därför kan man inte föra en seriös debatt med dem. Tyvärr fick man inte nog tydligt se innan valet vad de går för, så nu får vi hålla ut de här 4 åren till nästa val.

Nu har vi alltså fått ett resultat och vi måste finna oss i att dessa pajasar finns i riksdagen, men jag kan inte tiga still. Det här är galet, men vi måste nu hitta ett sätt att se till så de inte får för mycket makt.

För Guds skull, Miljöpartiet, svälj er förbannade stolthet. Samarbeta med alliansen och rädda Sverige från SD!!!

2 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Jag håller verkligen tummarna för att alla partierna tar sitt ansvar för Sverige och mot främlingsfientlighet.
Kram!

Tina sa...

Amen!

Jag hyser ett ytte-pytte hopp om att resultatet ändras efter att alla poströster är räknade på onsdag.