fredag 24 september 2010

Fredag!


Åh vad underbart med fredag! Tycker ni inte det också? I och för sig så är jag ju "bara hemma" just nu så dagarna flyter ihop mer eller mindre för mig, men då får ju hela familjen vara samlad i 2 dagar. Bara det är ju trevligt.

När jag jobbade inom sjukvården med sin oregelbundna tider där helg- och nattjobb ingick så betydde fredagar inte så mycket. Varannan vecka innebar fredagar för mig att jag hade en lång jobbhelg framför mig, och varannan helg så levde man med insikten att de skulle kunna ringa från jobbet och undra om man kunde jobba för att någon var sjuk osv. Dock var det så att varannan vecka hade jag min stora flicka hos mig och då vägrade jag jobba helger, enbart dagpass må-fr. För vem skulle se efter henne om hon var hos mig?! Tack och lov hade vi ett flexibelt schemasystem så jag kunde lägga in enbart dagpass på mina barnveckor.

Sedan började jag jobba med enbart må-frjobb och det är det bästa som hänt. Regelbundna arbetstider och att få den där härliga fredagskänslan varje vecka; det är faktiskt guld värt!

Nu är det fredag igen och jag njuter av det, trots att det är en vecka sedan mamma försvann från mig för gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar känslan på fredagar men är inte så förtjust i helger...schhh.. jag vet att jag är knäpp.

Anonym sa...

Ehh.. det var jag, Kaiza, som inte gillar helger alltså. Eller jo visst gillar jag helger men tycker inte om att komma ur strukturen. En lärdom jag ganska nyss dragit om mig själv. Häpp.