måndag 5 augusti 2013

Drömmar

Just nu har jag väldigt mycket drömmar som rör sig i mitt huvud. Förutom drömmen om att få mitt manus utgivet förstås, så virvlar en massa andra drömmar runt som höstlöv i hjärnan.

Jag drömmer om en rundresa i USA för att hälsa på släktingarna, framför allt i Minnesota. Jag har ju kontakt med en av släktingarna som var och hälsade på oss i julas, och de vill gärna att vi kommer och hälsar på dem. Jag har även fått kontakt med andra släktingar i USA genom min "third cousin" (tror jag vi var) Jean, och det känns jätteroligt.

Jag har också drömmar om att få flytta utomlands och bo och jobba ett år, bara för att få möjligheten att göra något annat ett år av mitt liv. Jag vill ta vara på chansen medan jag kan, så jag inte grämer mig när jag blir för gammal att göra det.

Men det jag drömmer mest om just nu är att vårt badrum ska bli klart så jag kan få duscha ordentligt!
Badrummet just nu. Fläktar som drar ur fukten ur väggarna innan de kan börja kakla.


3 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Ja, att bo utomlands ett tag har onekligen sin charm. Om man flyttar hem igen. Eller om man v-i-l-l stanna utomlands. Oavsett min erfarenhet, så växer man som människa av att bo i en annan kultur ett tag, helt klart.

Anonym sa...

Jag har bara positiva erfarenheter från de sex år som jag bodde utomlands, och jag blir gärna utlandssvensk igen. Lycka till med alla dina drömmar :)

Ninas skrivarlya sa...

Hanna: Jag tror också på det där med att växa när man bor utomlands. Vi har ju haft hus i Spanien och jag har "bott" där själv ibland, och då krävs det att man vågar lite. :)

Bokmal73: Vad härligt att du har så positiva erfarenheter, det gör gott att göra. :) Tack snälla du för lyckönskningar.