tisdag 30 juli 2013

Research

Idag blir det lite skriva. Yay! Jag gillar verkligen min berättelse och vill gärna dyka in i den igen.

Men visst håller ni med om det där med research, att det är helt magiskt roligt! Man lär sig så himla mycket spännande saker, och människor är så givmilda med att få dela med sig av sina kunskaper. Jag mailade Karolinska institutets universitetsbibliotek för att fråga en sak, och jag fick ett uttömmande svar som visade att den här människan hade grävt ordentligt i sina gömmor för att ge mig ett bra svar. Jag blir otroligt imponerad över hur mycket tid han lade ner på min fråga. Jag som inte ens är någon riktig författare. Jag skrev bara att jag håller på att skriva en bok och blablabla, men ändå tog han min fråga seriöst och arbetade hårt för att leta reda på rätt material till mig. Vilka pärlor det finns!

Blir jag utgiven ska han få ett särskilt tack!

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Heja hjälpsamma människor!

Skrivarstudio ordOide' sa...

Jag ska också ta itu med en del research nu...hoppas på lika hjälpsamma människor!

Ninas skrivarlya sa...

Åsa: Ja verkligen!

Skrivarstudio: Håller tummarna för det. :)

Anonym sa...

Vad roligt att du fick så god hjälp och att du är på gång med skrivandet igen! Fortsätt så bara :)

Ninas skrivarlya sa...

Helena: Ja det känns jätteroligt! Tack!