söndag 13 oktober 2013

Skrivkrampus totalus och ny blogg

Lider just nu av en total skrivkramp som inte släpper. Eller jag vet inte om det är en skrivkramp egentligen, jag har noll och ingen lust att skriva alls just nu. All skrivlusta är som bortblåst, och det har den varit bra länge nu. Jag har inte öppnat ett dokument på länge, och det känns bara tråkigt och meningslöst att skriva. Någonstans så skriver man ju för att hoppas på utgivning, men när jag bara får refuseringar så naggas självförtroendet i kanten mer och mer och till slut ger jag upp. Visst kan jag ge ut själv, och tanken finns där att jag ska göra det, men jag har inte riktigt orken att ta itu med det just nu. Det får bli ett senare projekt. Just nu låter jag skrivandet vara tills jag känner att lustan och inspirationen är tillbaka igen, så den här bloggen kommer att ligga lite på is. Det enda jag kommer göra här är att fortsätta recensera böcker.

Jag kommer dock fortsätta blogga, och därför har jag skapat en ny blogg som mer kommer vara en feelgoodblogg; House of Mami. Min dotter brukar kalla mig mami, så då blev det naturligt att det blev mammas hus: House of Mami. Välkomna dit istället.
http://houseofmami.blogspot.se/

PS. Kan uppdatera med att säga att jag fått svar från förlaget om manuset, och de skrev att de ligger tokmycket efter i läsningen så svar dröjer ett tag till. Det kommer ju med största sannolikhet att bli refusering så jag lägger inte ner någon energi på att hoppas mer. DS

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du ändrar om och startar en ny blogg som mer handlar om det du vill skriva inlägg om. Att skrivandet av manus är något som du inte alls känner för är ju bara just så. Det är kanske något helt annat du vill göra/kommer på att du vill istället.
Lycka till med nya bloggen nu! :-)

Unknown sa...

Tack så mycket Helena. Ja, vi får väl se vad som händer framöver. Jag kanske får jätteinspiration om ett tag och börjar skriva igen, vem vet. Det brukar ju gå i vågor, så det kommer nog.

Kram