måndag 3 september 2012

Sjuk son och redigering

Måndagar är min lediga dag, och idag hade jag sett fram emot tänkt att jag skulle jobba lite. I morse när vi väckte sonen så hostade han väldigt illa. Det var bara att ringa skolan och sjukanmäla honom så han får vara hemma idag när jag ändå själv är hemma. Inget att göra åt. Jag får väl se när jag orkar/hinner jobba, men det hinns nog med det också.

Framför allt är jag jättesugen på att fortsätta redigera. Har kommit till sidan 95, och igår kväll skrev jag en helt ny scen som jag har tänkt länge att den behövdes skrivas för att bättre förklara ett skeende längre fram i manuset. Det kändes spännande och jag kom i säng alldeles för sent på grund av den scenen. Jag ville ha den klar innan jag lade huvudet på kudden. Nu ska jag ta och läsa igenom den och se hur bra den egentligen blev.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Skönt ibland med en dag hemma, om det inte är värre än en förkylning. Hoppas han kryar på sig snart.

Andra intryck sa...

Hur blev scenen?
Hoppas sonen mår bättre!