tisdag 20 mars 2012

Ledig dag

Jag har återigen gått ner i tjänst eftersom jag tyckte att arbeta 100% tog alltför mycket tid från familjen. Jag gillar tanken på "frihet under ansvar" där man själv kan styra sina arbetstider lite och sitta hemma och arbeta. Då har jag ju ändå min familj omkring mig, vilket jag inte har i skolan. Dessvärre har vi arbetstid på skolan mellan 8-16.45 och det tycker jag är för mycket med tanke på min familj. Jag hinner oftast inte se min son innan jag går till jobbet på morgonen, och när jag kommer hem så är det vara middag och en stunds lek innan det är dags för honom att lägga sig. Jag hinner knappt träffa honom, och det gillar jag inte alls. Därför går jag ner i tid igen. Den här veckan har jag min  lediga dag idag, och eftersom det blev lite hastigt bestämt så hann jag inte meddela sonens förskola att han skulle vara ledig idag så han fick gå dit ändå, men jag hämtar honom tidigare istället.

Idag ska jag bara ägna mig åt mig själv. Läsa och kanske skriva någon rad. Ahhh...! La dolce vita...
Klicka på seriestripen så går den att läsa bättre... :)

Inga kommentarer: