lördag 17 december 2011

Hektisk helg

Det är helgen före jul, och den här helgen ska jag:
  • Baka/koka julgodis
  • Baka julkakor
  • Koka sötost (en grynig ostmassa som blandas med grädde och vaniljsocker som vi äter till jul och är så gott så man döööör)
  • Stryka julgardiner (och sätta upp dem förhoppningsvis)
  • Planera färdigt ett prov
  • Göra instuderingsfrågor till ett annat prov
  • Besöka bekanta på söndag och dricka glögg
  • Pusta ut...
  • Kanske äta lite...
  • Göra sill
  • Förbereda gravad lax
  • ...
  • Och så var det ju det här med familjemys... när ska jag få tid med det?!
Nåja, jag gör det jag hinner och orkar. Resten får vara. Nu börjar jag dagen med en kopp kaffe i mina mysiga julmuggar.

Hoppas ni får en mysig lördag.

3 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Kanske kan familjen vara med och göra godiset? Då blir det mys samtidigt!

Ebba Range sa...

Oj - tror jag går och lägger mig på soffan:-)

Lycka till och stressa inte!

Kram

Joanna Björkqvist sa...

Hoppas du hann en del av din digra lista och även hann njuta! :)