torsdag 27 oktober 2011

Lovely moment.


Sitter i soffan och bara njuuuuuter! Min uppsats är nu i princip klar. Jag var på sista seminariet på Stockholms Universitet idag och opponerade på en annan uppsats och försvarade min egen. Det gick bra trots att jag var så sjukt nervös innan. Åkte till jobbet efteråt och jobbade ett par timmar innan jag åkte hem.

Väl hemma vilade jag mitt trötta huvud en stund innan vi åkte till Pizza Hut och firade. Ett lite märkligt ställe att fira på kan tyckas, men har man en liten femåring med sig så är det ett bra ställe, och jag behöver inte ha en femstjärnig restaurang för att kunna mysa. Det behövs bara min familj, lite mysbelysning, att slippa laga mat själv och ett glas vin. Det räcker.

Nu sitter jag i soffan och det känns så konstigt. Nu behöver jag inte sitta och tokskriva och försaka allt, utan nu kan jag börja leva igen. Nu kan jag börja ta tag i mitt manus igen och så ska jag fundera på NaNoWriMo, om jag ska vara med egentligen eller inte.

Nu slappnar jag av, och nu känner jag hur oerhört trött jag faktiskt är. Jag har gått på högvarv sedan i somras, och det känns nu kan jag säga. Tror det är dags att sova snart, imorgon är sista dagen innan höstlovet och det ska bli så SKÖNT med en veckas ledighet!

Så skönt! So happy!

7 kommentarer:

Kati sa...

Det måste kännas härligt! Hoppas du får mycket tid för skrivande :P kul att det gick bra med uppsatsen till slut.

Ninas skrivarlya sa...

Katarina: Ja du anar inte vad skönt det är att jag är klar. :D

Joanna Björkqvist sa...

Grattis! Njut nu ordentligt av att få vara ledig och andas luuuugnt och fint! :)

Åsa Hellberg sa...

Grattis Nina!

Tina sa...

Härligt! Grattis! :-)

Ebba Range sa...

Såå - äntligen, det har varit en låång sommar/höst för dig. Njut nu:-)
Kram

Anonym sa...

Låter härligt, grattis!:)