måndag 26 juli 2010

Klädproblem

Har varit ute i affärer och försökt hitta kläder till begravningen idag. Jag blir så himla irriterad eftersom klädbranschen är så snedvriden idag. Jag drar en lite större storlek än genomsnittet (XL om man ska vara exakt), och då är det lögn i helvete att hitta kläder! Eller kläder hittar jag väl, men de är antingen skitfula eller har en passform som bättre skulle passa en michelingubbe än mig. De kläder man hittar ute i butikerna är anpassade efter kvinnor med storlek XS. Särskilt H&M... Där har en fet kärring som jag inget att hämta...

Maken har omvänt problem. Han är liten och smal, och de enda kläder han hittar är XL och uppåt. Det verkar som om kvinnor ska vara smala och nätta och männen ska vara kraftiga.

Är det det här idealet vi ska ha? Grrr...

Inga kommentarer: